Blog: Nemcsak a nőké a gátizomtorna!

Segít az inkontinencia elkerülésében és még a szex is sokkal jobb lesz tőle. Ilyen a gátizomtorna a férfiak világában!

Bár sokan úgy gondolják, hogy a medencealapi izmok rendszeres tornája csak a nőknek tesz jót, hiszen az ő esetükben nemcsak a korosodás, de a terhesség miatt is kialakulhat inkontinencia és izomgyengeség, a férfiak számára épp ugyanolyan fontos ez a fajta edzés. Nemcsak a záróizmok funkcióját segít megőrizni, hanem a prosztata és a hímvessző működését is javítják a gátizom gyakorlatok, ezzel pedig a szexuális élet is javul.


Gátizmok szerepe…

A férfiak többsége szeret sportolni, rendszeresen lejár edzőterembe, hogy látványosabbá tegye és megacélozza izmait. A kívülről is látható izmok mellett azonban azokat az izomkötegeket is rendszeresen meg kell tornáztatni, amelyeket nem látunk. A nyolcast formáló medencealapi és a haránt-gátizmok - melynek hurkai körülveszik a nemi szerveket és a végbelet -, fontos szerepet játszanak a vizelet, székletürítési és megtartási funkcióban, az erekció fenntartásában. A torna emellett javítja a hímvesszőt körülvevő izmok oxigénellátottságát, amelyek segítségével kezelhető a korai magömlés és egyes merevedési zavarok is.


Prosztata műtét? Aranyér? Nem probléma!

Manapság rengeteg ember küzd aranyérrel, ami gyakorta azért alakul ki, mert a mozgásszegény életmód miatt a székelés is erőlködéssel jár. Ha ez rendszeres, kialakulnak az aranyeres vénatágulatok, melyek fájdalmat, vérzést okoznak és legrosszabb esetben műtéttel lehet csak gyógyítani. A gátizomtorna egyik tipikus gyakorlatával, a gyertyaállással ki lehet üríteni a pangó vért a vénatágulatból, a teljes gyakorlatsor pedig megerősíti a végbélzáró izmokat, melyek így nem engedik kitüremkedni az aranyeret és segítenek abban, hogy a későbbiekben már erőlködés nélkül, rendben mehessenek a dolgok.
A gátizomtorna prosztataműtét előtt és utána is hasznos, hiszen a beavatkozás előtt felkészíti és felerősíti a környékbeli izmokat, műtét után pedig segít a regenerálódásban és abban, hogy ne legyen gond a vizelettartással.


Megéri megtanulni…

Mivel a medencealapi izmok tudatos mozgatása és tornáztatása keveseknek meg ösztönösen, és Youtube videókról sem elsajátítható, hiszen nem egy látványos módszer, fontos, hogy szakember tanítsa meg. Lehet, hogy elsőre soknak tűnik, de általában három hónapba telik, hogy egy férfi készségszinten elsajátítsa a módszert, de ha csak prosztataműtét után vág bele valaki a tanulásba, akár hat hónapba is telhet, hogy sikert érjen el. Akárhogy is, minden perc megéri, amit a gyakorlással tölt az ember fia, hiszen nemcsak saját egészségét óvja meg ezzel, de a szexuális teljesítménye is jobb lesz.

Kéjük, ossza meg cikkünket, hogy ismerősei számára is elérhető legyen!

A weboldalon közölt információk nem helyettesítik az orvosi vizsgálatot, látogasson el orvoshoz!

Az oldalon található tartalmak hitelességéért a Belvárosi Orvosi Centrum igazgató főorvosa, Dr. Tisza Tímea felel.

Létrehozva: 2018. 01. 09. 13:48 (Utolsó frissítés: 2018. 01. 09. 13:52)