Blog: Rosszabb lett a szex? Ez az egyik jele, hogy gyengül a gátizmod!

A kor előrehaladtával nemcsak a ráncaink jelennek meg, hanem rejtett izmaink is gyengülnek. De míg arcunk szépségéért mindenre képesek vagyunk, addig a medencefenék izmaival gyakran későn kezdünk foglalkozni. Pedig a figyelmeztető jelek egyértelműek.

Gyerekkorunk óta halljuk, hogy a rendszeres sport a testünk karbantartására, fejlesztésére és egészségünk megőrzésére szolgál. Ez azonban csak részben igaz, mivel bizonyos izmainkat csak speciális edzéssel lehet erősíteni. A legnépszerűbb sportok művelése pedig egyenesen gyengíti a medencefenék izmait. Egy szó, mint száz, bármilyen sportágat választunk, érdemes edzések után – vagy épp esténként - egy kis gátizomtornát is végezni, ha nem akarunk pórul járni. A futás, kerékpározás, küzdő- és erősportok, de még a lovaglás és az aerobic is gyengíthetik rejtett izmainkat, ami az egész életminőségünkre kiható problémákat okozhat.

A medencefenék izmainak elgyengülése fiatal, egészen korai felnőttkorban is kialakulhat, bár sokan úgy gondolnák, hogy főleg az idősebb korosztályoknál jelentkezik. Nőknél a terhesség és a hüvelyi szülés is gyengíti a gátizmot, de azok is megtapasztalhatják ezen állapot kellemetlen jeleit a kellő edzettség hiányában, akik még a gyermekvállalás előtt állnak.


Ezek a jelek a következők:

1. Tüsszentésnél, köhögésnél, fizikai megerőltetés esetén egy-egy csepp vizelet távozása, később komolyabb vizeletvesztés jelentkezik.
2. Szex közben a hüvelyt tágnak érezhetjük, ami csökkenti az orgazmus gyakoriságát vagy intenzitását. Könnyen kerül levegő a hüvelybe és az távozáskor fura, gyakorta kínos hangot ad. 
3. Van, aki eleve hajlamos arra, hogy gombás vagy bakteriális fertőzést kapjon strand, uszoda- vagy fürdőlátogatáskor, de azok, akiknek gyengébb a gátizma, nyitottabb a hüvelye is, így fokozottan ki vannak téve a fertőzésveszélynek.
4. A gyenge medencefenéki izmok megnehezítik a széklet és a szél tartását, könnyebben kialakul az aranyér.


Jobb az edzés és a lézer, mint a szike!

Ha nem kezeljük időben a medencefenéki izmok gyengülését, igen komoly betegségek is kialakulhatnak, mint például a hólyagsüllyedés, a húgycső-, hüvely- vagy épp a végbélsérv, melyek később már csak műtéti úton gyógyíthatók. Mindenki meg tudja tanulni a medencefenék izmok tornáját, de tény, hogy van, akinek tovább tart. Ez főként azokra igaz, akik kevésbé tudatosan használják testük izmait, így nekik ezt külön kell gyakorolni. Legyen azonban bármilyen állapotban gátizmunk, legyen erős vagy épp gyenge, a szakember által megtanított technikák mindig jól jönnek. Megőrzik az egészséget vagy jelentősen javítják az életminőséget.

A gátizomtorna mellett néhány éve egy speciális intimlézer kezelés is elérhető már Magyarországon is, amelynek hatása a hüvelyfalban lévő kötőszöveti kollagén „megfiatalítása”, ezáltal a hüvelyfal feszesebbé és rugalmasabbá válik, így újra képes megfelelően betölteni támasztó funkcióját.   Az esetek többségében már két kezeléssel látványos javulás érhető el.

Kérjük, ossza meg cikkünket, hogy ismerősei számára is elérhető legyen!
 

A weboldalon közölt információk nem helyettesítik az orvosi vizsgálatot, látogasson el orvoshoz!

Az oldalon található tartalmak hitelességéért a Belvárosi Orvosi Centrum igazgató főorvosa, Dr. Tisza Tímea felel.

Létrehozva: 2018. 02. 08. 15:20 (Utolsó frissítés: 2018. 02. 08. 16:31)