Blog: Bikini-szezon

Nyár van. Egyre jobb az idő, előkerülnek a lenge nyári ruhák, fürdőruhák. Ennek a fordulatnak azonban nem mindenki örül felhőtlenül. Ezt kihasználva, a hihetetlen fogyások, csodatevő italok, felgyorsított fogyókúrák repertoárja ismét előkerül, s az ember azt sem tudja, melyik varázsló-módszert válassza, hogy jövő hétre már jó formában legyen. Társulnak ehhez a fantasztikusabbnál fantasztikusabb edzésformák, melyek pillanatok alatt meg akarnak minket szabadítani a felesleges párnácskáinktól.

A hirtelen jött pánik ellenére azonban nem árt megállni egy pillanatra, és átgondolni kicsit a helyzetet. Ha súlytöbbletünk van (bármilyen okból), az nem egy hét alatt csusszant fel. Ne várjuk tőle, hogy hipp-hopp felszívódjon – a gyors eredmény nem mindig tartós! A nyár egyébként is kritikusabb évszak ilyen szempontból: a nagy meleg alapvetően is megterheli a szervezetet, ne akarjunk „nullkalóriás" diétával, vagy „vértizzadós" edzésekkel még jobban kizsigerelni.

Ez persze nem azt jelenti, hogy ölbe tett karral kell ücsörögnünk. Meg kell találni az arany középutat, mint mindig! A jó idő sok előnyt is tartogat számunkra: érnek a finomabbnál finomabb nyári gyümölcsök, rengeteg zsenge, friss zöldséggel együtt! Ha édességvágyunk eloltásához gyümölcsöket csemegézünk a csoki helyett, máris eggyel előrébb vagyunk. A melegben igazán üdítően tud hatni egy finom hűtött uborkasaláta is, a habos sütik ilyenkor egyébként is gyorsan romlanak. 

Nyilván vannak alapelvek, melyeket követnünk kell, ha szeretnénk leadni a felesleget, azonban ez sokkal inkább egyfajta életmódváltás, nem pedig egy kampányszerű kúra. Máskülönben jön a jojó effektus, majd a kiábrándulás, a csalódottság, és a feladás. Ezért érdemes szakemberhez fordulni, a t-ennivalók tisztázása érdekében.

És ami ismét karöltve kíséri az étrendi változtatásokat, nem más, mint a testmozgás. Bizony, már nem foghatjuk az esőre a lustaságunk! Jöhet a futás, biciklizés, görkorizás, úszás, kinek mi a szíve-csücske. Persze ne a legnagyobb rekkenő hőségben akarjuk túlszárnyalni határaink: nyári edzésekre tökéletesek a hűs reggelek és esték.

Amire még fokozottan kell ügyelnünk, az a folyadékfogyasztás. Meleg időben a szervezetünk igyekszik hűteni magát, mégpedig verejtékezéssel, hiszen ahogy a vízcseppek elpárolognak bőrünkről, hőt adunk le. A verejtékezéssel pedig csökken testünk víz- és ásványi só tartalma is, ezt pedig kutya kötelességünk pótolni. Friss vízzel, ásványvizekkel, esetleg oldott sókat tartalmazó pezsgőtablettákkal, friss gyümölcslevekkel, turmixokkal, hideg gyümölcslevesekkel. Az embernek jobb a közérzete is, ha megfelelően hidratált a szervezete, arról nem is beszélve, hogy a folyadékfogyasztás csökkenti az éhségérzetünket is.

Igyekezzünk minél könnyedebb menüket alkotni – a töltött káposzta nem véletlenül téli ételünk. Csirkehúsos saláták, joghurtos öntetek, sajtok, túrós ételek, grillezett húsok, gyümölcsös csirke mind jó barátunk ilyenkor, a rántott husi-sült krumplival viszont valljuk be, nem is esik olyan jól a nagy melegben (plusz, mint tudjuk kész energia-dömping, tele zsírral...).

A százféle kozmetikum és testápoló mellett néha ápoljuk a lelkünk is: nem kell Dunának menni az óriásplakátoktól, amin istennő-démon Barbiebabák pózolnak az ikszipszilon bikinijükben. Egyrészt: nem születik minden ember szupermodellnek. Másrészt: lehet, hogy keményen megdolgozik azért, hogy ilyen alakja legyen, hát akkor már mi is tehetünk egyet, s mást, nem igaz? (Persze vannak adottságok és alkatok, de igyekezzünk a legtöbbet kihozni a hozott anyagból!) Harmadrészt pedig csendben mondjunk egy imát a Photoshop nyújtotta lehetőségeknek is...

Lehet, hogy nem két hét alatt lesz bomba alakunk, de ha kitartóak vagyunk, nagyon szép eredményeket érhetünk el, és lehet, hogy az indián nyarat már új ruhaméretekkel ünnepelhetjük.

Ha Önnek is problémát jelent a kívánt testsúly elérése, foglaljon időpontot életmód tanácsadónkhoz!

 


A weboldalon közölt információk nem helyettesítik az orvosi vizsgálatot, látogasson el orvoshoz!

Az oldalon található tartalmak hitelességéért a Belvárosi Orvosi Centrum igazgató főorvosa, Dr. Tisza Tímea felel.

Létrehozva: 2016. 09. 19. 11:30 (Utolsó frissítés: 2018. 07. 09. 11:12)

Várja önt:
Papp Rita
Papp Rita